Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:2
DNES:378
TÝDEN:378
CELKEM:1990573
V průběhu celého roku 2013 úspěšně probíhala realizace projektu „Efektivní a štíhlý úřad Rapotín: Inovativní pojetí finančního řízení“, CZ.1.04/4.1.01/89.00088. Obec Rapotín na tento projekt získala finanční podporu z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost, který je součástí Evropského sociálního fondu v ČR.
Efektivní a štíhlý úřad Rapotín: Inovativní pojetí finančního řízení - ukončení 2. části
Výsledkem projektu je zhotovení Úvodní analýzy financování a finančního řízení obce Rapotín a Analýzy současného stavu správy majetku a nákupních procesů obce Rapotín. Tyto analýzy zpracovávala na základě výběrového řízení firma DYNATECH s.r.o. Brno.
Tyto dokumenty vyhodnocují stávající stav financování a finančního řízení obce Rapotín a obsahují:
Upozorňují na případná rizika z hlediska úvěrového zatížení (např. nastavení úvěrů a splátek). Dále se dokumenty zabývají vyhodnocením provozování doplňkových veřejných služeb pro občany, které jsou zajišťované školskou právnickou osobu zřízenou dobrovolným svazkem obcí, jehož je obec Rapotín součástí a obchodní společností RAPOS Rapotín s.r.o. Obec Rapotín aktivně řeší energetické hospodářství, které bylo také předmětem zkoumání. Vyhodnocení proběhlo pomocí dílčích analýz ekonomické povahy. Analytickým procesem prošlo také Komunikační a koordinační centrum Rapotín.
Obsahem těchto dokumentů je:
V neposlední řadě se dokumenty zaměřují na vnitřní dokumenty, u kterých hodnotí silné a slabé stránky, vyzdvihují příležitosti a upozorňují na hrozby. Dle doporučení, která jsou v dokumentech uvedena, lze provést aktualizaci směrnic za účelem maximalizace jejich efektu.
Z provedených analýz bylo možné čerpat další informace a podklady pro vyhotovení optimalizační strategie obce Rapotín. Tato Optimalizační strategie zavádění inovativního finančního řízení obce Rapotín byla zpracována a dokončena v únoru 2014. Tuto strategii zpracovávala na základě dalšího výběrového řízení také firma DYNATECH s.r.o. Brno.
Tento dokument je praktickým návodem pro nastavení efektivního finančního řízení obce Rapotín v praxi, dále navrhuje zpřehlednění hospodaření Komunikačního a koordinačního centra. Jednou ze zkoumaných problematik je efektivita a finanční přínos převodu vybraných činností z obchodní společnosti RAPOS Rapotín pod správu obecního úřadu. K aktivnímu posouzení výhodnosti přesunu jednotlivých činností z obchodní společnosti na obecní organizační útvar, byl vytvořen dynamický model.
Tato zpráva jako další z možných způsobů úspory finančních prostředků navrhuje centralizaci nákupu vybraných služeb, produktů a komodit, u kterých lze očekávat dostatečně zajímavé generování výše úspory.
Dokument také zahrnuje akční plán, který obsahuje konkrétní návrhy k realizaci a přímý popis jejich zavádění do praxe úřadu.
Posledním krokem tohoto projektu je podpora aplikace inovativního finančního řízení pomocí vzdělávacích kurzů v kombinaci s workshopy. Jedná se o vzdělávání úředníků a zastupitelů obce Rapotín v oblasti inovativního finančního řízení, výklad teorie, propojení s praxí a aplikace na obec Rapotín. Cílem aktivity je poskytnout cílovým skupinám vzdělání v oblasti finančního řízení a provést tak podporu nastartovaných procesů změn v řízení pomocí vzdělávání, což povede k fixaci změn z hlediska lidských zdrojů. Na toto vzdělávání bude v březnu 2014 vyhlášeno výběrové řízení.
Celý projekt bude ukončen k 30.6.2014.
Návštěvnost:
ONLINE:2
DNES:378
TÝDEN:378
CELKEM:1990573
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.